.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در دومین روز از هفته دولت صورت گرفت:
بهره برداری از 31 پروژه بخش کشاورزی شهرستان ساری با حضور استاندار
31 پروژه بخش کشاورزی شهرستان ساری مجموعا با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال بصورت همزمان در روستای کارکنده با حضور مقام عالی دولت در مازندران و مدیران استانی و شهرستانی با افتتاح نمادین پروژه آبیاری تحت فشار و کم فشار اراضی کشاورزی در روز جاری به بهره برداری رسید. ‎

 

شمال نیوز: 31 پروژه بخش کشاورزی شهرستان ساری مجموعا با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال بصورت همزمان در روستای کارکنده با حضور مقام عالی دولت در مازندران و مدیران استانی و شهرستانی در روز جاری به بهره برداری رسید.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان ساری که بصورت نمادین با بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار و کم فشار اراضی کشاورزی در روستای کارکنده برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این تاکنون 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری به این روش تحت آبیاری قرار گرفته اند، افزود: این یک کار نوین است که با تلاش مرکز تحقیقات و حمایت جهاد کشاورزی به ثمر نشسته است و متاسفانه تاکنون در استان بدلیل در دسترس بودن آب کمتر به مصرف بهینه و تولید آن فکر کرده ایم.

وی با تاکید بر این که سیستم آبیاری تحت فشار به صرفه تر و مدرنتر از شیوه های فعلی آبیاری شالیزاراها است و با این شیوه با 30 درصد مصرف کمتر آب می توان همان میزان محصول را برداشت کرد، گفت: در صورت بازخورد خوب و مثبت با اجرای این سیستم جدید آبیاری، می توان گفت که آینده شالیزارهای مازندران حول محور آبیاری تحت فشار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران در توصیف ویژگی های آبیاری تحت فشار در شالیزارها یادآور شد: در این شیوه با انجام یک مرحله سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های لازم، این سیستم پیاده می شود و در صورت عدم تمایل کشاورز به کشت محصول در بخشی از زمین، از طریق تفکیک اراضی این کار صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که این سیستم، هزینه تمام شده محصول کاهش می یابد، افزود: در این شیوه آبیاری ،کشاورز می تواند آن بخش از زمین را که قرار است کشت محصول انجام بدهد به زیر آب ببرد و بقیه زمین در زمان مورد نظر کشت شود.

 




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

راضیه 4 شهريور 1398
جاده یا کارخانه یا چیزی که مشکل مردم رو حل یکنه چی افتتاح شد .هیچی هیچی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.277 seconds.